Menu
Wie niet rijk is moet slim zijn
  • Home
  • Over
  • Contact
  • Categoriën
    • Bespaartips
      • Besparen op boodschappen en voeding
      • Besparen op energie
      • Besparen tijdens de feestdagen
      • Besparen op vervoer
      • Besparen op vaste lasten
      • Bespaartips vrije tijd
      • Huismerken test
    • Bespaartools
    • Budget activiteiten voor kinderen
    • Budget cadeaus
    • Kijk- en leestips
    • Recepten
    • Tips voor administratie en overzicht
    • Zelf maken
    • Familie Potter
    • Gratis downloads
  • Instagram
  • Pinterest
Wie niet rijk is moet slim zijn
groen kopje met chocolademelk op houten plank met speculaasjes en marshmallows

Chocolademelk test

Geplaatst op 15 november 202226 november 2022

Niks lekkerder op een herfstige avond dan je warmen aan een beker warme chocolademelk, toch? Zelf maken is natuurlijk super lekker, maar daar hebben we niet altijd zin. Daarom testten wij een aantal merken kant-en-klare chocolademelk. Is de duurste ook de lekkerste? Of hoeft lekker niet duur te zijn?

Geteste merken

We hebben van de volgende merken de volle variant getest:

  1. Jumbo
  2. Aldi
  3. Chocomel
  4. Lidl
  5. Albert Heijn
chocolademelk Milbona, Chocomel, Blooker Cacao, chocolademelk Jumbo, chocolademelk AH, Milsani chocolademelk

Welk merk chocolademelk is het lekkerst?

We zijn natuurlijk uiterst objectief te werk gegaan 😉. We hebben blind getest, zowel koud als opgewarmd. Koud kwamen Chocomel en Lidl als beste uit de test. Opgewarmd verandert de smaak, waardoor er een switch was bij de winnaars: wederom kwam Chocomel er goed uit, maar die van Aldi vonden we net zo lekker. De chocolademelk van Jumbo en AH zouden we niet aanraden.

Prijzen

Wij vonden het A-merk dus lekker, maar smaak is natuurlijk heel persoonlijk. De chocolademelk van de Aldi vonden we een erg goed alternatief, zeker omdat die maar half zoveel kost. We kochten de chocolademelk voor de volgende prijzen (per liter): Lidl, Aldi en AH €1,15, Jumbo €1,25 en Chocomel €2,19.

Conclusie

Naast elkaar geproefd kozen we met de koude chocolademelk voor het A-merk, maar warm kwam die van de Aldi er minstens net zo goed uit. Als je er geen vergelijking naast proeft, dan merken we geen verschil. Wat ons betreft een goede aanrader met een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Smaken verschillen natuurlijk, maar wat ons betreft is het voor A-merk liefhebbers zeker een goed idee om eens een keer een huismerk te proberen. Zeker als het prijsverschil zo groot is. Wel blind proeven natuurlijk 😉

Heb jij ook producten waarvan je het goedkope huismerk lekkerder vindt dan het duurdere A-merk? Laat het ons weten, wie weet nemen we het mee in een volgende huismerk-test!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Nieuwste berichten

  • Gratis uitjes voor dit weekend: Kom in de Kas en Museumweek
  • Bedwing de bling
  • Bespaartip: check maandelijks je bandenspanning
  • 3 manieren om je uitgaven bij te houden
  • Is vegetarisch eten ook goedkoper?

Archief

  • maart 2023
  • februari 2023
  • januari 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • september 2022
Privacy verklaringCookie beleidDisclaimer
©2023 Wie niet rijk is moet slim zijn | Aangedreven door SuperbThemes & WordPress
Beheer cookie toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}